woensdag 8 januari 2014

theepot

We beginnen de workshop met het natekenen van theepotten. 
De tekening wordt overgezet op triplex. 
De leerlingen zagen de  theepot uit waarna ze deze mooi afwerken. 
De theepot wordt gedecoreerd met  een Delfst blauw motief. 
Op een houten standaard worden de theepotten gepresenteerd. 

Ervaring met figuurzagen is gewenst. 

Kennisgebieden: beeldend, erfgoed en techniek














Eerder blogbericht over deze workshop.

Het werk is weer begonnen. We leven al ruim een week in het nieuwe jaar.
Ik heb me een aantal dingen voorgenomen. 
Onder andere: thee drinken met vrienden die ik heel lang niet gezien heb.

De theepotten liet ik door leerlingen van groep 6 maken. 
Uit wit MDF, heel makkelijk te zagen maar het breekt ook snel af.
Daarna met wattenstaafjes abstracte decoraties maken in blauw.
Aan de onderkant zit een klein schuin blokje getimmerd zodat ze blijven staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.